← Tillbaka

Mina mest gillade bilder på Instagram 2018

Under året som gått har haft många åsikter om huruvida Instagram är en app man bara fort som attan borde radera från telefonen. Jag har ändå aldrig tagit det steget.

Istället har jag spenderat otaliga timmar på IG och inspirerats, svurit, lajkat, scrollat, skrivit kommentarer, lärt mig, sparat, stalkat och framför allt älskat appen under 2018.

Gillar alla mina top 9 bilder

Alltid kommer man inte ihåg att vara snäll mot sig själv, men idag gör jag det. För jag tycker faktiskt alla mina nio top bilder från året som gått är så sjuttons fina.

Kanske beror det på att alla av mina bilder är resebilder och jag starkt förknippar dessa bilder med lyckan jag känner då jag reser. Eller så beror det på att alla dessa bilder faktiskt passar så snyggt ihop? Har mycket ljusrött och blått, samt en bra mix av olika typers bilder i min nia.

Oberoende tycker jag dessa är fina och därför delar jag nu med mig av mina top 9 bilder på Instagram 2018.

Jag i Tallinn

9. Jag i Tallinn, 404 likes

Sist ut och på nionde plats är en selfie jag tog då jag jobbade och träffade vänner i Tallinn i somras. Kommer ihåg att jag hade stora problem att få till balansen mellan skuggor och vita partier då bilden är tagen mot ett fönster.

Isberg i Patagonien

8. Isberg i Patagonien, 410 likes

Jessus så jämt det här kommer att bli! Nummer 8 ända upp till 4 är alla inom en sex likes radie från varandra. Det här isberget i solnedgång tycker jag är väldigt vackert. Dessutom är det också den enda bild som nått top nio där varken jag eller Patrik är med på!

Jag i tåg på 4000 meters höjd

7. Jag i tåg på 4000 meters höjd, 410 likes

I Salta åkte vi tåg längs med en av världens högst belägna tågbanor. Trots att man inte fick sticka ut huvudet genom fönstret gjorde vi det och då tog Patrik den här bilden på mig.

Jag i Cafayate

6. Jag i Cafayate, 412 likes

Min personliga favoritbild av mina top 9. Jag tycker jag ser så glad och utvilad ut på bilden. Vilket jag faktiskt också var efter över två månader på resande fot med mycket vandrande och slappande. Dessutom hade vi här spenderat några dagar i ett av Argentinas största vindistrikt Cafayate..

Vår första dag i Patagonien

5. Vår första dag i Patagonien, 414 likes

Vi reste ner till världens ände, Ushuaia i Patagonien. Den första dagen gav vi oss ut i naturen, utan plan eller mål och bara njöt av de underbara landskapen. Skrev på bloggen att det kändes som att komma hem fast vi rest till andra sidan världen.

Dricker öl i Budapest

4. Dricker öl i Budapest, 416 likes

Denna bild känns väldigt udda för att vara jag. Brukar inte fota mat eller dryck och sällan dricka på bild. Kanske därför denna är på plats nummer 4? Man behöver liva upp flödet lite och det gör verkligen denna bild från Budapest.

Patrik i Noux på tältutflykt

3. Patrik i Noux på tältutflykt, 474 likes

Jag, Patrik och Miriam cyklade till Noux nationalpark och tältade i somras. Då vi borstade tänderna tog jag denna bild på Patrik där han stod nere vid sjön. Älskar färgerna och känslan! Detta är faktiskt den enda av bilderna som nått top nian, som är tagen med mobil. Alla andra är med systemkamera.

Bergsklättrare i Purmamarca

2. Bergsklättrare i Purmamarca, 615 likes

En bild jag aldrig trodde skulle nå så högt som till andra plats av alla mina bilder. Visst tycker jag den är fin, men enligt mig spelar den inte en i samma klass som den första..

Jag och Patrik i Humahuaca

1. Jag och Patrik i Humahuaca, 680 likes

Vi var ensamma uppe på 4000 meters höjd i Humahuaca. Det var rysligt kallt och luften var så tunn att man blev andfådd bara av att gå långsamt. Men vi stretade framåt tills vi kom ut på bergsplattformen och där tog vi en endaste bild på oss två tillsammans. Den här bilden, som kanske till och med är min personliga favoritbild för i år. Har den till och med som bakgrund på mobilen.

Här är de alla - mina 9 mest gillade bilder på Instagram

Här är de alla – mina 9 mest gillade bilder på Instagram

Sammanfattningsvis kan i visst säga att bilder från Argentina är hot stuff! Hela sex an nio bilder är därifrån, en från Finland, en från Estland och en från Ungern. Så om jag ska tro Instagram borde jag åka oftare till Sydamerika – och det tackar jag inte nej till!

Slutligen vill jag tacka å det ödmjukaste för all kärlek ni visar mig både på Instagram och här på bloggen. 86.000 fantastiska likes på Instagram och jag är så tacksam över vartenda ett hjärta ni sänt mig!

Hur såg din top nia ut i år? Länka till ditt inlägg i kommentarerna!

4 tankar om “Mina mest gillade bilder på Instagram 2018

• Tack Daniela! Så roligt att höra – lite roligt var det att hänga ut sådär då det inte är helt tillåtet! ;)

• Tack snälla – blir så glad över att höra det! Dina bilder är också superfina. Älskar att läsa om statistik on analys!